Brown Dress With White Dots Browndresswithwhitedots tumblr com

laster
Mina laster är inte nikotin, koffein eller alkohol. Jag skulle inte heller säga att jag är beroende av socker. Men är det någon last jag har så är det nog ändå sötsaker. Glass, godis, kakor, och speciellt choklad har jag svårt att motstå.
En liten ruta mörk choklad efter maten är gott!

Andra saker som jag har svårt att motstå är shopping. Jag har kanske lite fler klädesplagg än vad jag egentligen behöver… Likadant är det med ljuslyktor, doftljus, krämer och tvålar. Tack för alla teman i mars Olgakatt. Ha en fin helg!

Dagens låt: Kent – 999   BÄST JUST NU!
show and tell

inlines
Grabben har fått ett par inlines! Alla skydd samt hjälm har han också förstås. Idag har han åkt tillsammans med en kompis. Som ni ser har de äntligen sopat bort gruset från cykelvägarna här. Sedan har de varit inne och spelat tv-spelet Mario Party 9. Det verkar kul! Vi har Mario Party 8 sedan innan.

HM
Bilder: https://www.hm.com/se/
Jag var en runda på H&M igår. Barnen gick några av kläderna i collaget.
Sonen fick skjortan med slips till och koftan och ett par jeans. Dottern fick en rutig blus samt en vit top. Nya tygskor har de också fått. Dottern valde gula i år!

tejp
Bild: https://www.teip.tm.ee/galerii
Påsken närmar sig, om en vecka är det ju redan Skärtorsdagen!


fjädrar
Något jag hittade på Glitter bara. Tösen och jag var där idag, hon köpte en hårdekoration med fjädrar och pärlor som hängde ner från ett spänne.

påskliljor
Påskliljor på södersidan. Det finns även små blå scillor där. Krokusarna är nästan överblommade redan. Jag ser hyacintknoppar i trädgården också. Så här fint var det i västerrabatten i april förra året med hyacinter och tulpaner.


milk
Tusentals tusenskönor planterade på ett fantasifullt sätt. 🙂 Bildkälla:?

hönan och pyramiden
Hemma hos mig.


pompom
Bilder: https://www.marthastewart.com/how-to/tissue-paper-pom-poms-how-to
och https://www.mokkasin.com/sv/produkter/inredning/silke.html

Fina pappersblommor gjorda av silkespapper. Mokkasin säljer fina pastellfärgade papper. Här finns bilder på hur man gör dem och här finns ett YouTube-klipp. Inreda.com säljer även fina pompoms och "bikupor" och papperslanternor från Miss Étoile. Här hos Weronica kan ni se hur fint det kan bli! Johanna är visst också på gång. Kanske tösen och jag pysslar ihop en pom-pom vi med.

collage collage
Handtvål från Aesop. Vasen Dagg formgiven av Carina Seth Andersson
Svenskt Tenn. Doftljus Bibliothèque Byredo. Trähand från Hay. Lykta för värmeljus i etsad mässingsplåt Etch av Tom Dixon och 2012 Guide de la ville Paris av David Ehrenstråhle finns på Artilleriet. Vitt litemått i emalj från Leilas General Store. Korgar i bambu från Granit. Lakrids by Johan Bülow finns på Bluebox.
Y-stolen CH 24 formgiven av Hans J Wegner för Carl Hansen & son på Svenssons.

tussilago
Äntligen har jag hittat tussilago! Jag vill inte plocka dem utan bara fotografera.
Tack vare svärmor har jag hittat ett ställe där växer, plus att jag var där på precis rätt tillfälle då de blommar. Hemma i trädgården blommar nu scilla och även krokus i både lila, vitt och gult. Jag ser även knoppar av påskliljor och tulpaner.

höna

våfflor
Bild: https://lineklein.blogspot.se/2012/03/waffles.html

Det är Våffeldagen på söndag, den 25 mars.
"Förr hette denna dag – som var en helgdag – för vårfrudagen, efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna dag. Våffeldagen är alltså fortfarande den 25 mars, trots att den kyrkliga helgdagen flyttats till en söndag." Wikipedia.

Jag äter gärna våfflor på denna dagen! Gärna på andra dagar också, bara man tar sig för att göra dem. På söndag ska vi bjuda på våfflor här hemma och jag har tänkt att använda detta receptet: Leila Lindholms Frasvåfflor. Grädde och sylt som tillbehör. Jordgubbssylt är favoriten eller blåbärssylt. Ett annat recept som jag gärna vill prova att göra någon gång är Belgiska våfflor. Helst ska man ha ett stort belgiskt/amerikanskt våffeljärn till dessa, men det funkar med ett vanligt.

Ha en fin helg alla fredagstema-bloggare!
Annika, Desiree, Erica, Saltis, Musikanta, Inga-Britt, Helena, Olgakatt, Pettas, Cecilia, Åsa, Anna, Gnuttan, Karin, Channal,

inredningscitat
Bild: https://www.inredningscitat.se/

Min stil:
Så som det ser ut hemma hos oss är ju inte nödvändigtvis min stil, för det är ju vår stil tillsammans. Hade jag fått välja helt själv hade det nog blivit lite stramare tror jag. Jag känner igen mig lite i det som Fredrik Lindström säger när han beskriver Henrik Schyfferts stil:

"Henriks minimalistiska superdesignade inredningsstil är som en dansk flygterminal fri från alla mänskliga spår, gud förbjude matlagning eller spridda legoklotsar som stör idealbilden" Samtidigt som du söker renheten och de tomma ytorna, så har du en familj som tror att man ska bo i huset.
Det är ett hus och inte en utställning.

Men fullt så sterilt vill jag förstås inte ha det och jag vill ju inte heller bo ensam, så jag kompromissar såklart med min familj. Framför allt så kompromissar jag med min plånbok. Jag menar med en dansk design-inspirerad stil så tar det tid att skaffa allt det som man egentligen ville ha.

Så min stil är alltså ganska så spretig och klyschig… "Vi har en blandning av designklassiker, IKEA och loppisfynd" Minus designklassikerna, och minus loppisfynden… typ.

davissantione.blogspot.com

Source: https://tankebubblor.se/2012/03/

0 Response to "Brown Dress With White Dots Browndresswithwhitedots tumblr com"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel